Este es un foro dedicado a las Fuerzas Armadas Mexicanas así como de los diferentes Cuerpos de Policía y demás entes que se dedican a la Seguridad interna de México.


SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Comparte
avatar
R_Krimen
Teniente de Corbeta
Teniente de Corbeta

Mensajes : 857
Localización : Frente a la computadora

SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por R_Krimen el 13/9/2016, 7:39 pm

SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X que busca sustituir al T-38 Talon como entrenador jet de la fuerza aerea estadounidense, el avion se puede equipar con dos puntos de aclaje para armamento debajo de cada ala aunque los requerimentos del programa no los piden, por lo que podria convertirse en un candidato mas a participar en otros programas de sustitucion de aviones que buscan un LIFT a rededor del mundo


Boeing, Saab Unveil T-X Entry; Planes Go Straight To Production

ST. LOUIS: Boeing and Saab unveiled their long-awaited entry for the Air Force’s next generation trainer, known as T-X, an intriguing mix of Super Hornet and a Gripen. The plane is designed to go straight to production without passing through the conventional development stages of a military aircraft.

While our colleagues at Aviation Week and FlightGlobal enthuse over the aircraft’s design, we’re going to focus on what may win this competition, along with the actual training software: the advanced production techniques Boeing and Saab have incorporated.



“It is a production jet at this stage,” averred Darryl Davis, president of Boeing’s Phantom Works, standing in front of a second jet already being subjected to structural proof tests. The two companies are building a plane with very little touch labor and are using advanced adhesives, 3-D printing (additive manufacturing to the faithful) and other techniques to “break the cost curve,” Davis told reporters after the unveiling this morning. Bending the cost curve is, of course, Air Force Secretary Deborah Lee James’ effort to rein in development and procurement costs.

Davis, whose Phantom Works includes the luridly famous Black Diamond production experiments, said production knowledge gleaned from both companies’ commercial and defense experience meant they would rely on “orders of magnitude less touch labor.”

As an example of the advanced techniques being employed, Program Manager Ted Torgerson walked over to the plane’s cockpit. Currently, a cockpit takes about six weeks to build and requires expensive equipment to hold it and the materials needed to build it. We’ve taken a six-week process and brought it down to eight days,” Torgerson said.

The plane, which can be modified to accept two hard points per wing (it’s not a requirement to have any), can be refueled in flight just behind the flight instructor’s position, Davis said.

No word yet on where manufacturing will occur or who will be build what, although it seems pretty certain SAAB is building the central fuselage, given that Davis confirmed recent reports of an air shipment from Sweden were related to T-X and did not include wings or a tail.

Also, software is a “key” component of the entire system, as is the plane’s processor, Davis told us. Boeing is using the Air Force’s Open Mission Systems approach to ensure its a as flexible and adaptive as possible.

Boeing and SAAB’s competitors include Raytheon, Lockheed Martin and Korea Aerospace Industries, and a Northrop Grumman-led group that includes BAE Systems and L2 .

The Boeing aircraft’s first flight should occur by the end of this year, Davis said.



http://breakingdefense.com/2016/09/boeing-saab-unveil-t-x-entry-program-goes-straight-to-production/
avatar
sasori
Teniente
Teniente

Mensajes : 1023
Masculino
Edad : 30

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por sasori el 13/9/2016, 8:05 pm

esta Bueno si sale el ganador podria ser producido para hacer tareas del f 5.
avatar
merlin9
Teniente de Corbeta
Teniente de Corbeta

Mensajes : 897
Masculino
Edad : 40

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por merlin9 el 14/9/2016, 11:41 am

Se ve bien:

Habra que esperar para ver que performance tiene, aunque al operar el mismo motor que el Golden Eagle, podriamos esperar un desempeño similar, pienso que el poseer un par de puntos duros no le aporta nada, maxime por que el T-50 y de ser necesario puede incorporar un ala de combate con hasta 7 soportes para armas, si gana, tal ves eventualmente veamos una version optimizada de combate y el numero de puntos duros se ampliara y en ese caso quien sabe cual sea su desempeño de cara a sus competidores, por mientras, no se cual sea su opinion pero desde esta vista:

Le veo cierto parecido con el Textron Scorpion.
SALUDOS
avatar
gopes01
2/o Maestre
2/o Maestre

Mensajes : 444
Masculino

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por gopes01 el 14/9/2016, 1:54 pm

Fuerte parecido alar, a un F18, pero de un solo motor.
avatar
chapulincolorado
Teniente de Fragata
Teniente de Fragata

Mensajes : 2860
Masculino
Edad : 27

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por chapulincolorado el 14/9/2016, 2:43 pm

si realmente fuera por ese avion bien vale la pena esperar
avatar
chapulincolorado
Teniente de Fragata
Teniente de Fragata

Mensajes : 2860
Masculino
Edad : 27

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por chapulincolorado el 14/9/2016, 2:44 pm

nomas que no salgan con chacharas chinas o similares

Contenido patrocinado

Re: SAAB y BOEING revelan a su candidato para el programa T-X

Mensaje por Contenido patrocinado


    Fecha y hora actual: 26/6/2017, 10:24 pm